星期三, 1月 12, 2005

部分的我,部分世界

是我的錯,我不該決定看影子大地(shadowlands)。明明知道會有被整個捲入,撼動到無法言語的危險。

故意不用全螢幕,故意有一搭沒一搭,故意在旁邊有人的時候。

明明知道的。所以當剩下最後二十分鐘時,遲遲不敢輕易繼續。

卻還是失敗了。僅僅是二十分鐘的不設防,就輕易的失敗了。

於是現在,部分的我理智而鎮定的忙碌著,編輯,談論,部分的我,深深旋進某個世界裡,震撼著,失語的,喃喃不斷反覆著,一段話。

Why love, if losing hurts so much?
I have no answers any more, only the life I've lived.
Twice in that life I've been given the choice,
as a boy, and as a man.
The boy chose safety. The man chooses suffering.
The pain, now, is part of the happiness, then. That's the deal.

 

沒有留言: